top of page

ALGEMENE VOORWAARDEN.

01.

Afmelden

Indien een afspraak om welke reden dan ook niet door kan gaan, dient dit uiterlijk 24 uur voor de afgesproken behandeling gemeld te worden. Wanneer dit niet gebeurt zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen. In overleg met uw behandelend osteopaat kan bij ziekte of onvoorziene omstandigheden van deze regel worden afgeweken.
 

Wij sturen bij elke ingeboekte afspraak een bevestiging naar uw email-adres. Mocht dit niet correct zijn neem dan z.s.m. contact met ons op.

02.

Kwaliteit

De osteopaten die werkzaam zijn binnen onze praktijk staan geregistreerd bij het Nederlands register Osteopathie (NRO). Om hierbij geregistreerd te blijven moeten wij onder andere voldoen aan bij- en nascholingseisen. Verder vinden wij patiënttevredenheid belangrijk, daarom maken wij structureel gebruik van patiënttevredenheidsenquêtes. Dit zorgt ervoor dat wij continu onze kwaliteit willen en kunnen verbeteren. Unity Osteopathie werkt intensief samen met andere (para)medici voor een optimale zorgverlening.

03.

Tarieven en betaling

Een consult osteopathie kost €105,-. Betaling wordt direct na de behandeling gedaan middels pin. De factuur krijgt u per email toegestuurd. Deze kunt u, mocht u een aanvullend alternatief pakket hebben, indienen bij uw zorgverzekeraar. Doorgaans wordt ongeveer de helft van het bedrag vergoed. Informatie over de exacte vergoeding kunt u opvragen bij uw zorgverzekeraar.

04.

Privacyregelement

Uw osteopaat houdt, om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren een registratie bij van uw medische en administratieve gegevens. De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Informatie over hoe wij hiermee omgaan vindt u in ons privacyreglement. Dat reglement is op onze website geplaatst. U heeft altijd recht op informatie en op het inzien van uw behandeldossier. Indien u meent dat gegevens onjuist zijn vastgelegd kunt u de behandelend osteopaat verzoeken deze te wijzingen. U kunt tegen kostprijs een afschrift van uw gegevens ontvangen. De osteopaat mag zonder uw toestemming geen gegevens uit uw behandeldossier doorgeven aan derden.

05.

Hygiëne

Wij verwachten van u als patiënt/cliënt dat u persoonlijke hygiënische regels in acht neemt en zorgt voor een goede lichaamsverzorging. Graag verzoeken wij u uw eigen badlaken mee te nemen naar de behandeling. Wij hanteren de hygiëne richtlijnen van het NRO.

06.

Eigendommen

De praktijk stelt zich niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van uw eigendommen.

07.

Klachtenregeling

In geval van klachten kunt u contact opnemen met Unity Osteopathie. Er wordt een klachtenformulier ingevuld en aan de hand daarvan zullen passende maatregelen getroffen worden. Deze maatregelen betreffen de organisatie; hoe voorkomen we nieuwe klachten in de toekomst. En betreffen de klager; hoe zorgen we dat de klager tevreden is met een gepaste oplossing. De klager wordt ten allen tijde op de hoogte gehouden van de voortgang van de oplossing, indien gewenst. Van klachten wordt melding gemaakt in het kwaliteitsjaarverslag.
 

Alle osteopaten van Unity Osteopathie zijn aangesloten bij de klachtenregeling van het Nederland Register Osteopathie.

bottom of page